Акордада өткен іс-шарадан кейін бірінші Вице-премьер-министр Роман Скляр автокөлік өндірушілеріне утиль алымның қалай қайтарылатынын түсіндірді. Оның айтуынша, бұл экологиялық заңнамада нақты көрсетілген талап, әрі механизм субсидиялауға да, басқа қолдау түрлеріне де жатпайды, деп хабарлайды Sona.kz Syrmedia.kz-ке сілтеме жасап.
Склярдың мәліметінше, отандық құрастырушы компаниялар көліктерді толық жинақ емес, бөлшектелген күйінде әкеледі. Шекарадан өткен кезде олар утиль алымды толық төлейді. Ал көлік құрастырылып, сатылғаннан кейін төленген сома компанияға қайтарылады.
«Импорт кезінде ол миллион төлейді. Көлік сатылғанда, сол миллион оған қайтарылады», — деді ол.
Вице-премьер бұл механизмнің мәні өндірушіден алынған қаражаттың кейінгі қайтарылуы екенін айтты.
«Кодексте бұл қайтару деп аталады. Бірақ біздің ниетімізді бұрмалап, мұны “стимул”, “субсидия” деп көрсеткісі келетіндер бар. Бұл екеуі де емес бұл қаражатты қайтару. Ақша компаниялардың айналымынан алынып, экокодекстің талаптарына сәйкес аударылады», — деді ол.
Скляр сонымен қатар қоғамда айтылып жүрген үлкен сомалар бір миллион теңгенің бірнеше рет “айналып” отыруымен байланысты екенін түсіндірді. Әрбір жаңа партия әкелінген кезде сол сома қайта төленеді және кейін қайтарылады. Ал дайын көлікті импорттаушылар үшін ондай мүмкіндік жоқ.
«Дайын көлікті алған автосалон миллион төлейді және бұл ақша бюджетте қалады», — деп нақтылады ол.
Бұдан бөлек, утиль алымды өзгерту мәселесі Қазақстанның халықаралық міндеттемелеріне байланысты күрделі. Склярдың айтуынша, Қазақстан ВТО-ға кірген кезде автокөліктерге салынатын кедендік бажды 30%-дан 15%-ға дейін төмендеткен.
«Егер бұл норманы тікелей төлемнен алып тастасақ, бұл серіктестерге түсініксіз болады және міндеттемелерді бұзу ретінде қабылдануы мүмкін», — деді ол.









